WIW.03490.02 - Internationales Marketing (Master Internat. Finanzmanagement) (Complete module description)

WIW.03490.02 - Internationales Marketing (Master Internat. Finanzmanagement) (Complete module description)

Original version English
WIW.03490.02 5 CP
Module label Internationales Marketing (Master Internat. Finanzmanagement)
Module code WIW.03490.02
Semester of first implementation
Faculty/Institute Wirtschaftswissenschaftlicher Bereich - School of Economics and Business
Module used in courses of study / semesters
  • Internationales Finanzmanagement (International Financial Management) (MA120 LP) (Master) > Intern. Betriebswirtschaft/Management Int.FinanzmanagementMA120, Version of accreditation (SS 2016 - SS 2020) > Pflichtmodule
  • Internationales Finanzmanagement (International Financial Management) (MA120 LP) (Master) > Intern. Betriebswirtschaft/Management Int.FinanzmanagementMA120, Version of accreditation (WS 2007/08 - WS 2008/09) > Pflichtmodule
  • Internationales Finanzmanagement (International Financial Management) (MA120 LP) (Master) > Intern. Betriebswirtschaft/Management Int.FinanzmanagementMA120, Version of accreditation (WS 2008/09 - WS 2015/16) > Pflichtmodule
Responsible person for this module
Further responsible persons
Otília Zorkociova, Assoc. Prof. PhD. (Wirtschaftsuniversität Bratislava)
Prerequisites
Skills to be acquired in this module
  • Kritische Analyse und Diskussion internationaler Marketingstrategien auf Wettbewerbsmärkten
  • Lösung komplexer Fragestellungen und Fallstudien durch Anwendung und Erweiterung von Lösungsansätzen
  • Erwerb von Entscheidungs- und Problemlösungskompetenz
  • Theoriebasierte Fundierung eigener Argumente
  • Selbstständige Einarbeitung in aktuelle Forschungsliteratur sowie Reflexion, Interpretation und Analyse dieser
Module contents
  • Umwelteinflüsse auf Internationale Marketing-Entscheidungen
  • Interkulturelle Marketingstrategien
  • Analyse internationaler Märkte und Einsatz eines geeigneten Marketing-Strategie Mixes
  • Produkt- und Markenstrategien, Preissetzung, Distributions- und Kommunikationspolitik auf internationalen Märkten
  • Corporate Identity
Forms of instruction Lecture (2 SWS)
Course
Course
Exercises (2 SWS)
Languages of instruction German, English
Duration (semesters) 1 Semester Semester
Module frequency jedes Wintersemester
Module capacity unlimited
Time of examination
Credit points 5 CP
Share on module final degree Course 1: %; Course 2: %; Course 3: %; Course 4: %.
Share of module grade on the course of study's final grade 1
Module course label Course type Course title SWS Workload of compulsory attendance Workload of preparation / homework etc Workload of independent learning Workload (examination and preparation) Sum workload
Course 1 Lecture Vorlesung 2 0
Course 2 Course Selbststudium 0
Course 3 Course Klausurvorbereitung 0
Course 4 Exercises Übung 2 0
Workload by module 150 150
Total module workload 150
Examination Exam prerequisites Type of examination
Course 1
Course 2
Course 3
Course 4
Final exam of module
Klausur
Exam repetition information
Prerequisites and conditions Prerequisites Frequency Compulsory attendance Share on module grade in percent
Course 1 Winter semester No %
Course 2 Winter semester No %
Course 3 Winter semester No %
Course 4 Winter semester No %