WIW.07860.01 - Digitales Marketing (Complete module description)

WIW.07860.01 - Digitales Marketing (Complete module description)

Original version English
WIW.07860.01 5 CP
Module label Digitales Marketing
Module code WIW.07860.01
Semester of first implementation
Faculty/Institute Wirtschaftswissenschaftlicher Bereich - School of Economics and Business
Module used in courses of study / semesters
  • Betriebswirtschaftslehre (Business Studies) (MA120 LP) (Master) > Betriebswirtschaftslehre BWL (Business Stud.)MA120, Version of accreditation valid from WiSe 2023/24 > 2.2.1 Wahlbereich Marktorientierte Unternehmensführung
  • Human Resources Management (MA120 LP) (Master) > Betriebswirtschaftslehre HumanRes.ManagementMA120, Version of accreditation valid from WS 2019/20 > 4. HRM und Digitalisierung
  • Human Resources Management (MA120 LP) (Master) > Betriebswirtschaftslehre HumanRes.ManagementMA120, Version of accreditation (WS 2020/21 - SoSe 2023) > 5. HRM und Digitalisierung
  • International Area Studies - Global Change Geography (MA120 LP) (Master) > Geographie/Erdkunde IntArStudGlobChaGeoMA120, Version of accreditation valid from SS 2021 > Economics
  • Wirtschaftsinformatik (Business Information Systems) (MA120 LP) (Master) > Wirtschaftsinformatik WirtschaftsinformatMA120, Version of accreditation valid from WS 2020/21 > 1.4 Betriebswirtschaftslehre
Responsible person for this module
Further responsible persons
N.N.
Prerequisites
Skills to be acquired in this module
Studierende...
  • erlangen ein tiefgehendes Verständnis von Geschäftsmodellinnovation sowie digitalen Geschäftsmodellen und können diese analysieren.
  • reflektieren die verschiedenen grundlegenden Veränderungen im Marketing durch die Digitalisierung.
  • kennen aktuelle Entwicklungen im digitalen Marketing und können die damit verbundenen Potenziale und Risiken für Unternehmen beurteilen.
  • können die behandelten Konzepte auf praxisrelevante Fragestellungen anwenden.
  • lernen für die erfolgreiche Implementierung eines modernen Marketings in Unternehmen Lösungsansätze zu entwicke1n und Handlungsempfehlungen für die Praxis abzuleiten.
Module contents
  • Management digitaler Marketinginnovationen
  • Digitale Marketingkommunikation
  • Handelsmarketing in Zeiten der Digitalisierung
  • Online Performance Marketing
  • Web Analytics & Text Mining
Forms of instruction Lecture (2 SWS)
Exercises (2 SWS)
Course
Course
Languages of instruction German, English
Duration (semesters) 1 Semester Semester
Module frequency jedes Sommersemester
Module capacity unlimited
Time of examination
Credit points 5 CP
Share on module final degree Course 1: %; Course 2: %; Course 3: %; Course 4: %.
Share of module grade on the course of study's final grade 1
Module course label Course type Course title SWS Workload of compulsory attendance Workload of preparation / homework etc Workload of independent learning Workload (examination and preparation) Sum workload
Course 1 Lecture Vorlesung 2 0
Course 2 Exercises Übung 2 0
Course 3 Course Selbststudium 0
Course 4 Course schriftliche Ausarbeitung 0
Workload by module 150 150
Total module workload 150
Examination Exam prerequisites Type of examination
Course 1
Course 2
Course 3
Course 4
Final exam of module
schriftliche Ausarbeitung
Exam repetition information
Prerequisites and conditions Prerequisites Frequency Compulsory attendance Share on module grade in percent
Course 1 Summer semester No %
Course 2 Summer semester No %
Course 3 Summer semester No %
Course 4 Summer semester No %