WIW.07861.01 - Herausforderungen der Konsumentenforschung (Complete module description)

WIW.07861.01 - Herausforderungen der Konsumentenforschung (Complete module description)

Original version English
WIW.07861.01 5 CP
Module label Herausforderungen der Konsumentenforschung
Module code WIW.07861.01
Semester of first implementation
Faculty/Institute Wirtschaftswissenschaftlicher Bereich - School of Economics and Business
Module used in courses of study / semesters
  • Betriebswirtschaftslehre (Business Studies) (MA120 LP) (Master) > Betriebswirtschaftslehre BWL (Business Stud.)MA120, Version of accreditation valid from WiSe 2023/24 > 2.2.1 Wahlbereich Marktorientierte Unternehmensführung
Responsible person for this module
Further responsible persons
N.N.
Prerequisites
Skills to be acquired in this module
Studierende...
  • verstehen die besonderen Herausforderungen der Konsumentenforschung, sowohl hinsichtlich des Konsumentenverhaltens als auch Methoden der Marktforschung.
  • kennen bewährte und neuere Theorien der Konsumentenverhaltensforschung und wenden diese an.
  • kennen bewährte und neuere Methoden der Marktforschung und sind in der Lage, passgenaue Forschungsprogramme zu entwickeln.
  • Können die Ergebnisse quantitativer Marketingforschung verstehen und in Beziehung zu gelernten Theorien des Konsumentenverhaltens setzen.
Module contents
  • Theorien des Konsumentenverhaltens
  • Methoden der Marktforschung
  • Analyse, Präsentation und Interpretation empirischer Ergebnisse
  • Herausforderungen der Konsumentenforschung
Forms of instruction Lecture (2 SWS)
Course
Course
Languages of instruction German, English
Duration (semesters) 1 Semester Semester
Module frequency jedes Wintersemester
Module capacity unlimited
Time of examination
Credit points 5 CP
Share on module final degree Course 1: %; Course 2: %; Course 3: %.
Share of module grade on the course of study's final grade 1
Module course label Course type Course title SWS Workload of compulsory attendance Workload of preparation / homework etc Workload of independent learning Workload (examination and preparation) Sum workload
Course 1 Lecture Vorlesung 2 0
Course 2 Course Vorbereitung der Präsentation 0
Course 3 Course Projektbericht 0
Workload by module 150 150
Total module workload 150
Examination Exam prerequisites Type of examination
Course 1
Course 2
Course 3
Final exam of module
Präsentation, Projektbericht
Exam repetition information
Prerequisites and conditions Prerequisites Frequency Compulsory attendance Share on module grade in percent
Course 1 Winter semester No %
Course 2 Winter semester No %
Course 3 Winter semester No %