Seminar: Sexing Education: A Global History of Sex Education and the Ensuing Panics - Details

Seminar: Sexing Education: A Global History of Sex Education and the Ensuing Panics - Details

You are not logged into Stud.IP.

General information

Course name Seminar: Sexing Education: A Global History of Sex Education and the Ensuing Panics
Semester WiSe 2024/25
Current number of participants 15
maximum number of participants 30
Home institute Institut für Pädagogik
participating institutes Historische Erziehungswissenschaft
Courses type Seminar in category Offizielle Lehrveranstaltungen
First date Tuesday, 08.10.2024 08:00 - 10:00, Room: [FrSt] SR-1 - Haus 2
Lehrsprache(n) Deutsch

Module assignments

Comment/Description

In the advent of the “sexual revolution”, sex education became a widely discussed practice.Equipping children with knowledge about sexuality appeared to be a key rite of passage from childhood to adulthood. While progressive reformers wanted to expand sex education, many conservatives and faith groups opposed it citing concerns over a rise in promiscuousbehavior and potential teenage pregnancies. Parents also asserted their right to determine what their kids should and should not learn. Triangulating the state’s interest in educating its young citizens, the rights of parents, and children’s rights to be informedand protected has been at the heart of debates about sex education. During this seminar, students engage a variety of topics that go beyond a narrow conception of sex education as a practice tied to the classroom. Students get to reflect on and discuss knowledgecreation about sex, regulation of morality and sexuality via family counseling, and sex education policy in colonial contexts. Using different historical sources from sex manuals to oral histories, photographs, TV shows, and various print media, this seminarmaps a global history of sex education and the ensuing panics it triggered from the nineteenth to the twenty-first century.

Diese Lehrveranstaltung ist im Studienbegleitprogramm von gender*bildet (Zertifikat Gender Studies) anrechenbar. Nähere Informationen finden Sie unter diesem Link (https://www.rektorin.uni-halle.de/stabsstellen/vielfalt-chancengleichheit/gender_bildet/angebote_studierende/zertifikat/)

Admission settings

The course is part of admission "BA C3: Aspekte historischer Erziehungswissenschaft (BA 180/90) WS 2024/25".
Um ein Modul und die zugehörigen Lehrveranstaltungen studieren zu können, müssen Sie sich unbedingt im Löwenportal (https://loewenportal.uni-halle.de) für das jeweilige Bachelor Modul anmelden. Die Anmeldung zu den einzelnen Lehrveranstaltungen eines Moduls erfolgen separat im Stud.IP.
Für das WiSe 2024/25 sind die Modulanmeldungen im Löwenportal im Zeitraum 23.09. bis 21.10.2024 möglich (i.d.R. 14 Tage vor bis 14 Tage nach Beginn der Vorlesungszeit). Die exakten Termine werden auch vom Prüfungsamt per E-Mail und im Veranstaltungsverzeichnis des jeweiligen Semesters bekannt gegeben.
Wichtiger HINWEIS: Nur wenn ein Modul angemeldet ist, können die dazugehörige Studienleistungen von den Dozierenden verbucht werden und die Anmeldung zur Modulprüfung erfolgen.
The following rules apply for the admission:
  • A defined number of seats will be assigned to these courses.
    The seats in the affected courses have been assigned at 16.09.2024 on 23:59. Additional seats may be available via a waiting list.
  • The enrolment is possible from 13.09.2024, 09:00 to 19.10.2024, 23:59.
  • This setting is active from 13.09.2024 09:00 to 19.10.2024 23:59.
    Enrolment is allowed for up to 2 courses of the admission set.
Assignment of courses: