MLU
RPD.04932.01 - Diagnostik und Förderplanung in integrationspädagogischen Kontexten (Complete module description)
Original version English
RPD.04932.01 5 CP
Module label Diagnostik und Förderplanung in integrationspädagogischen Kontexten
Module code RPD.04932.01
Semester of first implementation
Faculty/Institute Institut für Rehabilitationspädagogik
Module used in courses of study / semesters
  • Integrationspädagogik (Grundschule) (ELF, WLF) (Lehramt) > Sonderpädagogik Integr.päd. (Grundschul) (ELF, WLF), Version of accreditation valid from WS 2011/12 > Pflichtmodule
  • Integrationspädagogik (Grundschule) () (Lehramt) > Sonderpädagogik Integr.päd. (Grundschul), Version of accreditation valid from WS 2011/12 > Pflichtmodule
  • Integrationspädagogik (Gymnasium) (ELF, WLF) (Lehramt) > Sonderpädagogik Integr.päd. (Gymnasium) (ELF, WLF), Version of accreditation valid from WS 2011/12 > Pflichtmodule
  • Integrationspädagogik (Gymnasium) () (Lehramt) > Sonderpädagogik Integr.päd. (Gymnasium), Version of accreditation valid from WS 2011/12 > Pflichtmodule
  • Integrationspädagogik (Sekundarschule) (ELF, WLF) (Lehramt) > Sonderpädagogik Integr.päd. (Sekundar) (ELF, WLF), Version of accreditation valid from WS 2011/12 > Pflichtmodule
  • Integrationspädagogik (Sekundarschule) (ELF, WLF) (Lehramt) > Sonderpädagogik Integr.päd. (Sekundar) (ELF, WLF), Version of accreditation valid from WS 2011/12 > Pflichtmodule
  • Integrationspädagogik (Sekundarschule) () (Lehramt) > Sonderpädagogik Integr.päd. (Sekundar), Version of accreditation valid from WS 2011/12 > Pflichtmodule
  • Integrationspädagogik (Sekundarschule) () (Lehramt) > Sonderpädagogik Integr.päd. (Sekundar), Version of accreditation valid from WS 2011/12 > Pflichtmodule
Responsible person for this module
Further responsible persons
Prof.in Dr. Tanja Sturm & Benjamin Wagener
Prerequisites
Skills to be acquired in this module
  • Entwicklung eines Problembewusstseins für individuelle Unterstützungsbedarfe und nicht stigmatisierende, gruppenintegrierte Unterstützungsformen
  • Kompetenzen in Kind-Umfeld-Diagnostik, insbesondere im Hinblick auf ökosystemische Übergänge
  • Kompetenzen in der kooperativen Erstellung von Förder- und Zukunftsplanungen
Module contents
  • Überblick über Unterstützungsbedarfe und integrative Unterstützungsmöglichkeiten bei verschiedenen Formen von Beeinträchtigungen, Behinderungen und Benachteiligungen
  • Kind-Umfeld-Diagnostik unter integrationspädagogischen Aspekten
  • kooperative Erstellung von Förder- und Zukunftsplanungen
  • ökosystemische Planung und Gestaltung von Übergängen
Forms of instruction Seminar (2 SWS)
Seminar (2 SWS)
Course
Course
Course
Languages of instruction German, English
Duration (semesters) 1 Semester Semester
Module frequency jedes Wintersemester
Module capacity unlimited
Time of examination
Credit points 5 CP
Share on module final degree Course 1: %; Course 2: %; Course 3: %; Course 4: %; Course 5: %.
Share of module grade on the course of study's final grade 1
Module course label Course type Course title SWS Workload of compulsory attendance Workload of preparation / homework etc Workload of independent learning Workload (examination and preparation) Sum workload
Course 1 Seminar Seminar 2 0
Course 2 Seminar Seminar 2 0
Course 3 Course Selbststudium 0
Course 4 Course Selbststudium 0
Course 5 Course Vorbereitung zur Modulprüfung 0
Workload by module 150 150
Total module workload 150
Examination Exam prerequisites Type of examination
Course 1
Course 2
Course 3
Course 4
Course 5
Final exam of module
Kolloquium
Exam repetition information
Prerequisites and conditions Prerequisites Frequency Compulsory attendance Share on module grade in percent
Course 1 Winter semester No %
Course 2 Winter semester No %
Course 3 Winter semester No %
Course 4 Winter semester No %
Course 5 Winter semester No %