MLU
MMS.07075.02 - Digitale Märkte und Marketing [2.2] (Complete module description)
Original version English
MMS.07075.02 5 CP
Module label Digitale Märkte und Marketing [2.2]
Module code MMS.07075.02
Semester of first implementation
Faculty/Institute Institut für Musik, Medien- und Sprechwissenschaften
Module used in courses of study / semesters
  • MultiMedia & Autorschaft (MA120 LP) (Master) > Medienwissenschaft MultiMedia & AutorMA120, Version of accreditation valid from WS 2020/21 > Pflichtmodule
Responsible person for this module
Further responsible persons
Prof. Dr. Patrick Vonderau
Prerequisites
keine
Skills to be acquired in this module
  • die Studierenden kennen digitale Märkte der kulturellen Produktion
  • sie können ihr Entstehen sowie ihre sozialen, kulturellen, ökonomischen und rechtlichen Rahmenbedingungen beschreiben
  • die Studierenden können ihre Folgen für digitalen Journalismus und Unterhaltungsmedien analysieren; kennen aktuelle Ansätze und Begriffe der Marketingtheorie
  • sie erwerben die Fähigkeit, selbstständig eine wissenschaftliche oder angewandte Projektarbeit mit Schwerpunkt digitale Märkte und/oder Marketing zu verfassen
Module contents
  • Modelle, Ansätze und Theorie des Marketings, Methoden der Medien- und Marketinganalyse, Methoden, Modelle und Konzepte des Medieneinsatzes im Marketing
Forms of instruction Seminar (2 SWS)
Course
Course
Languages of instruction German, English
Duration (semesters) 1 Semester Semester
Module frequency beginnend im Sommersemester im Wechsel mit
Module capacity unlimited
Time of examination
Credit points 5 CP
Share on module final degree Course 1: %; Course 2: %; Course 3: %.
Share of module grade on the course of study's final grade 1
Module course label Course type Course title SWS Workload of compulsory attendance Workload of preparation / homework etc Workload of independent learning Workload (examination and preparation) Sum workload
Course 1 Seminar Projektseminar 2 0
Course 2 Course Selbststudium 0
Course 3 Course Modulleistung 0
Workload by module 150 150
Total module workload 150
Examination Exam prerequisites Type of examination
Course 1
Course 2
Course 3
Final exam of module
Referat oder praktische Übung
Projektarbeit
Exam repetition information
Prerequisites and conditions Prerequisites Frequency Compulsory attendance Share on module grade in percent
Course 1 Summer semester No %
Course 2 Summer semester No %
Course 3 Summer semester No %