MLU
Seminar: Aufbaumodul Anglistik Literatur I (Literaturgeschichte) - Details
Sie sind nicht in Stud.IP angemeldet.

Allgemeine Informationen

Veranstaltungsname Seminar: Aufbaumodul Anglistik Literatur I (Literaturgeschichte)
Untertitel Literary History: A Survey from the 16th to the 20th Century
Veranstaltungsnummer ANG.03219.02; ANG.05271.01
Semester WS 2014/15
Aktuelle Anzahl der Teilnehmenden 0
Heimat-Einrichtung Englische Literatur und Kultur
Veranstaltungstyp Seminar in der Kategorie Offizielle Lehrveranstaltungen
Erster Termin Montag, 13.10.2014 14:15 - 15:45, Ort: (Dachritzstraße 12, Raum 215)
Studiengänge (für) BA Anglistik und Amerikanistik 60 und 90 LP
SWS 2

Räume und Zeiten

(Dachritzstraße 12, Raum 215)
Montag, 13.10.2014, Montag, 20.10.2014 14:15 - 15:45
Freitag, 24.10.2014 14:00 - 18:00
Montag, 27.10.2014, Montag, 03.11.2014 14:15 - 15:45
Freitag, 07.11.2014 14:00 - 18:00
Samstag, 08.11.2014 09:00 - 13:00
Montag, 10.11.2014, Montag, 01.12.2014 14:15 - 15:45
(Dachritzstraße 12, Raum 101)
Donnerstag, 30.10.2014 16:00 - 20:00

Kommentar/Beschreibung

This course offers an overview of the English literary traditions from the late sixteenth to the twentieth century, aiming at carving out the major formal and thematic elements of the respective literary periods.
Discussion in class will be based on the reading of excerpts of one play (William Shakespeare’s Macbeth), a novel (Oliver Goldsmith’s The Vicar of Wakefield), two prose texts (Virginia Woolf’s “Kew Gardens” and Katherine Mansfield's "Bliss") and selected poetry. Studying these texts will allow us to consider not only the relevant cultural and socio-political background, but also the set of analytical tools essential for examining any literary text.
Students are expected to have read the texts prior to the beginning of the course. There will be a reading test. The novel excepted (see bibliographical information below), the material will be made available via Studip.

Editions:
Oliver Goldsmith. The Vicar of Wakefield. Arthur Friedman and Robert L. Mack (eds.). Oxford: Oxford University Press, 2006.