Diversity in the classroom and, as a result, the need for differentiation and individualization of learning as a central teaching for teachers is a much discussed topic. In addition to fundamental questions such as "What is meant by diversity in teaching?", Different Theories, research and practical approaches to dealing with diversity in the classroom / school. In the seminar, various dimensions of diversity are highlighted, the focus of the seminar is on how to work with cultural diversity in the classroom. The aim of the seminar is, among other things, to convey a theoretical and empirically based understanding of culture, diversity and educational equity, to reflect on personal perspectives and to incorporate practice-oriented impulses.
Anmelderegeln
Diese Veranstaltung gehört zum Anmeldeset "Pädagogische Psychologie Modul 2: Unterrichten und Erziehen".
Folgende Regeln gelten für die Anmeldung:
Die Anmeldung zu maximal 1 Veranstaltungen des Anmeldesets ist erlaubt.
Es wird eine festgelegte Anzahl von Plätzen in den Veranstaltungen verteilt.
Die Plätze in den betreffenden Veranstaltungen wurden am 22.09.2021 um 09:00 verteilt. Weitere Plätze werden evtl. über Wartelisten zur Verfügung gestellt.
Die Anmeldung ist möglich von 17.09.2021, 09:20 bis 22.10.2021, 23:59.